Mit ehetünk a reg-enor diéta alatt

Ahhoz, hogy sikeres legyen a Reg-Enor kúra, a megfelelő étrendet be kell tartani. Szabó Szigfrid állítása szerint „zéró tolerancia”, vagyis semmiképp ne térjünk el az előírt ételek fogyasztásától.

Ha betartjuk az étrendi előírásokat, akkor a méregtelenítés vagy a fogyókúra olyan eredményeket hoz, ami minden képzeletünket felülmúlja! De ne felejtsd! Zéró tolerancia!

Mit ehetünk a Reg-Enor kúra alatt:

  • Bármilyen zsírt, ami lehet disznózsír, kacsazsír, libazsír, ghí (tisztított vaj) de nem az un. kókuszzsírt. Naponta kb: 3X3 evőkanálnyi mennyiség folyékony állapotban (ez nem azt jelenti, hogy folyékony állapotban kell megenni, hanem a mennyiség folyékony állapotban van megadva. Tehát nyugodtan kenjük szilárd állapotában a zsírt a pirítósunkra, vagy abonett kenyérre, vagy amire akarjuk, de csak a mennyiség miatt van írva, hogy folyékony állapotban minimum ennyit zsírt kell bevinni a szervezetbe napi szinten. )
  • Minden ételünket zsírral készítsük el (ne túl zsírosan), hogy a zsírban oldódó vitaminok jól felszívódnak és biztosítjuk az epeürülést, mely elengedhetetlen a szervezet méregtelenítéséhez.
  • Vegetáriánusok az állati eredetű zsírok helyett fogyaszthatják az un. ghí-t (ghee), ami tisztított vajat jelent. Forralással távolítják el a vizet, a fehérje pedig kicsapódik az eljárás folyamán. Az így megtisztított vajat nevezik az indiaiak ghee-nek (magyarul ghí-ként ismeretes). Nagyon egészséges. A Reg-Enor diéta alatt bátran lehet fogyasztani.
  • Bármilyen húsfélét lehet fogyasztani (sütve, főzve, rántva, párolva). (Csirke, sertés, liba, kacsa, marha, vad, kecske, birka, nyúl, halak….stb.)
  • Korlátozott mennyiségben kenyérféléket (rozs-, barna- és félbarna- vagy fehér kenyér) pirítva, de nem megégetve ehetjük. A pirítás segítség lehet abban, hogy a gombák így eltudjanak pusztulni belőle! Készülhet bármilyen gabonalisztből, de nagyon figyeljünk oda, hogy ne tartalmazzon tiltott összetevőket pl: tejet-tejszármazékokat, cukrot, édesítőszereket, stabilizátorokat, tartósítószereket! A leginkább ajánlott a házi, a bio, a kovásszal kelesztett, illetve a házias jellegű pékségekben sütött fajták!
  • Készételek közül: szalonnát, sonkát, kolbászt, hurkát fogyaszthatunk sütve, főzve vagy nyersen.  Ehető még a bacon- szalonna, tepertő-tepertőkrém, disznósajt, kenőmájas, virsli, szardínia-tonhal kizárólag csak sós lében! Lehetőség szerint legyen házi, termelői, illetve bio. A bolti tepertővel legyünk óvatosak, mert sütés előtt tejben áztathatják. A csomagolt bacon szalonna rengeteg tartósítószert, a virsli sajnos még cukrot is tartalmazhat, a génmódosított szója, és kazeint is tartalmazó tejszármazékok mellett!
  • A levesekhez a rántást (ha készítünk) enyhén pirítva, vízzel engedjük fel.
  • A salátákat bármely zöldségből készíthetjük, eredeti citrom levével, kevés só és édesítőszer hozzáadásával.
  • Köretnek rizst, hajdinát, kukoricát, borsót, babot, gombát, sárgarépát, fehérrépát, paradicsomot, káposztát (kel, lila, vörös – de savanyított káposztát NEM) kívánság szerint lehet fogyasztani.
  • Ehető a paprika (zöld, kaliforniai, csili stb.), saláta (fejes, jég, rukkola..stb.), spárga, hagyma (vörös, lila, új stb ), csicseriborsó, cékla, uborka, cukkini, brokkoli, karalábé, retek (hónapos, fekete, vaj, stb ), sóska, spenót, padlizsán, karfiol, patisszon, tök, zeller, torma, gyömbér.
  • Levest, főzeléket csak tej, tejtermék, cukor, gyümölcs nélkül készítsük el.
  • Krumplit csak mértékkel (helyettesíthetjük paszternákkal más néven fehérrépával, vagy zellerrel).
  • Tésztaféléket csak korlátozott mennyiségben fogyasszunk. Kölestészta a legjobb, hiszen a hajdina mellett, többek között az egyetlen lúgosító gabona. Rizsből készült tésztákat fogyaszthatunk korlátozás nélkül.
  • Liszt: búzaliszt, rizsliszt, kukoricaliszt, hajdinaliszt, kölesliszt, kókuszliszt (panírozáshoz, habaráshoz, rántáshoz, desszert készítéshez, kenyérsütéshez stb.)
  • Fűszerek: babérlevél, kapor, csillagánizs, ánizs, bazsalikom, kamilla, zeller, petrezselyem, fahéj, szegfűszeg, koriander, torma, zsázsa, köménymag, tárkony, snidling, metélőhagyma, majoránna, szerecsendió, fodormenta, oregano, csilipaprika, rozmaring, zsálya, kakukkfű, gyömbér, darált pirospaprika, bors (kis mennyiségben használandó, mert megterheli a májat) sáfrány…
  • Tej-tejszín-tejpor helyett: Kókusztej, vagy rizstej! A legjobb a házi készítésű, mert sajnos a boltban kaphatóak az mellett, hogy a csomagolásuk, és egyéb okok miatt nagyon környezetszennyezőek, és drágák, tartalmazhatnak tiltott összetevőket, cukrot, egyéb növényi olajokat, stabilizátorokat. Kókusz, illetve kukorica, és rizstejport is lehet használni, valamint az ezekből álló tejszíneket, természetesen csak a tiltott összetevők nélkül.
  • Gyümölcsök közül csak citromot, lime-ot (zöld-citromot), grapefruitot korlátozás nélkül, továbbá gránátalmát és kókuszt – korlátozott mennyiségben – is fogyaszthatunk.
  • Édesítőszerek használhatóak tetszés szerint. A legjobb a Stevia, és az Eritritol, ezeken kívül még az aszpartam mentes édesítők!
  • Túró helyett: TOTU! Tojás fehérjéből készítik! Az állaga, és az íze megtévesztően hasonlít a tehéntúróra, házilag is nagyon egyszerűen ellehet készíteni!
  • Kávé: Csak cukor, és tej nélkül, esetleg ezek alternatívájával pl: kókusztej, stevia vagy eritritol!
  • Só: Himalája só, Parajdi só, tiszta só! Az ételeket csak mérsékelten sózzuk.
  • Folyadékot (víz, ásványvíz, szódavíz, kristályvíz, forrásvíz, pí-víz, teák cukor nélkül) igyunk bőven.

FONTOS! Zsírral főzzünk, így a zsírban oldódó vitaminok jól felszívódnak, és biztosítjuk az epeürülést, mely elengedhetetlen a szervezet méregtelenítéséhez.

NAGYON FONTOS! A bőséges tiszta, és-vagy a citromos víz fogyasztása!!!

NÉZD MEG A TAPASZTALATOKAT IS >>>>

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés